Як працюють криптовалютні стимули: пояснення
Як маркетингові інструменти блокчейну стимулюють користувачів?
Вони сприяють створенню відчуття спільноти та залученості на платформі.
Виключення посередників дозволило суттєво знизити збори, і багато стартапів використовують це на свою користь. Окрім дешевших послуг порівняно зі своїми основними конкурентами, вони залучають користувачів через схеми спільного прибутку, які дають всім можливість отримати частку прибутку. Це стимулює лояльність до платформи та сприяє участі. Майнерам і валідарам — людям, які забезпечують безперебійну роботу транзакцій у блокчейні — також виплачують винагороди за їхній внесок у мережу, а криптоентузіасти з відповідним досвідом отримують стимули за виявлення вразливостей у безпеці через баунті-програми або ж за прийняття нових монет через роздачі токенів (airdrops).
Блокчейн-платформи також допомагають брендам безпосередньо спілкуватися зі споживачами, усуваючи посередників, які спотворюють повідомлення. З рекламної точки зору, тепер влада також переходить до покупця. У суспільства з’являються можливості отримувати оплату у вигляді токенів за перегляд реклами, і вони можуть самі вирішувати, які дані про них використовуватимуться для цього. Це зрештою допомагає брендам ефективніше націлювати свої продукти, що забезпечує більше співвідношення ціни та якості.
Як Proof-of-Work (PoW) стає стимулом?
Майнери отримують винагороду, але витрати є високими.
Proof-of-Work, відомий як PoW, передбачає змагання майнерів, щоб першим вирішити складні математичні завдання, використовуючи обчислювальну потужність. Майнери, які обганяють своїх конкурентів, отримують винагороду у вигляді криптовалюти. Основні мережі, включаючи Bitcoin та Ethereum, використовують цей алгоритм консенсусу.
Прихильники вважають, що PoW пропонує низку переваг. По-перше, він захищає платформу від атак типу відмови у обслуговуванні (DDoS). Окрім того, це забезпечує більш рівні умови для майнерів, а прийняття рішень у мережі не залежить від розміру їхнього гаманця. Натомість вони повинні бути готовими інвестувати в високотехнологічні машини, експлуатація яких може бути дуже дорогою.
Чи надає Proof-of-Stake (PoS) переваги над PoW?
Можна стверджувати, що PoS пропонує подвійний стимул.
У цьому випадку акцент змінюється на “стейкінг”, де майнери мають більший шанс бути обраними для додавання блоку до ланцюга — і, отже, отримати винагороду — залежно від того, скільки монет вони володіють. Крім мотивації інвестувати в платформу і підтримувати валюту, щоб збільшити свої прибутки, варто розглядати також майбутні нагороди.
Хоча це вирішує деякі проблеми, притаманні протоколу PoW — а саме надзвичайно високі витрати на майнінг, які можуть досягати сотень тисяч доларів на день, — він має і свої недоліки. Наприклад, PoS може зіткнутися з ризиком монополізації, коли кілька валідаторів, які багаті на монети, отримують левову частку нагород.
Разом з тим, PoS захищає платформу від так званої “атаки 51%” — оскільки така атака може знецінити цифрову валюту, якою володіють самі валідатори. У випадку з PoW майнери можуть отримувати винагороди, навіть якщо вони не володіють активом. Знову ж таки, це показує, що стимули в світі криптовалют можуть проявлятися у багатьох формах.
Чи можуть токенізовані послуги сприяти залученню інвестицій у криптокомпанії?
Потенційно, адже великим способом стимулювання криптокористувачів є створення утилітарності.
Одним із найбільших викликів для багатьох криптовалютних стартапів є те, що вони проводять краудсейли для утилітарних токенів, але незрозуміло, чи зможуть вони задовольнити вимоги публіки щодо використання токенів в обмін на товари та послуги.
Щоб стимулювати громадськість прийняти криптовалюти, потрібні чіткі переваги використання нового виду платежів з самого початку — пропонуючи щось незамінне.
Шопінг — це те, що ми робимо щодня, і старі звички складно змінити. Коли мова йде про стимули, криптовалютним стартапам необхідно мислити нестандартно, щоб заохотити людей спробувати щось нове. Системи мобільних платежів криптовалютою в офлайн- і онлайн-магазинах, такі як Elipay, вирішують цю проблему, надаючи покупцям кешбек у вигляді криптотокенів щоразу, коли вони здійснюють покупку. Це рішення створює мережу роздрібних продавців, де люди можуть витрачати свої активи без потреби конвертувати їх у традиційні валюти.
Яку роль відіграють програми лояльності?
Цей маркетинговий інструмент вже багато років стикається з проблемами.
У некриптовалютному світі споживачі перевантажені кількістю схем, запропонованих роздрібними продавцями, і розчаровані винагородами. Блокчейн-проекти намагаються внести інновації в цю галузь, пропонуючи схеми, які дійсно мають значення для покупців.
Стартап, який стоїть за Elipay — Eligma — заявляє, що його підхід включає універсальну програму лояльності. Замість того, щоб носити повний гаманець грошей і кредитних карток, споживачі зможуть купувати товари та отримувати винагороди від різноманітних торговців в одному місці. Токени, які заробляють клієнти, можна використовувати для подальших покупок або отримання знижок на товари та послуги. Це також може допомогти торговцям, які борються з конкуренцією з боку таких гігантів, як Amazon, пропонуючи вигідні пропозиції для залучення постійних клієнтів.
Відмова від відповідальності. CryptoAcademy не підтримує жоден контент або продукт на цій сторінці. Ми прагнемо надати вам всю важливу інформацію, яку вдалося отримати, але читачам слід самостійно досліджувати перед тим, як приймати будь-які дії, пов’язані із компанією, та несуть повну відповідальність за свої рішення. Ця стаття також не може розглядатися як інвестиційна порада.