Як блокчейн може допомогти вам заробляти на ваших даних, пояснено
Хто заплатить за мої дані?
Для початку компанії, які намагаються етично рекламувати свої продукти, можуть віддавати перевагу цій системі, аніж тій, що збирає дані масово без відома особи.
Деякі бізнеси та особи можуть захотіти купити дані, оскільки це дозволяє їм детальніше орієнтуватися на людей, яких вони намагаються залучити. Крім того, це запобігає витратам грошей на досягнення споживачів, які ніколи не будуть зацікавлені в тому, що вони пропонують.
Крім того, оскільки ви контролюєте свої дані, інформація, яку ви пропонуєте, набагато більш ймовірно буде точною. Часто рекламодавці опираються на «виведені дані», де висновки робляться на основі інформації, яку ви надали добровільно, та даних, зібраних автоматично через вашу онлайн-діяльність. Неправильні висновки було б легше уникнути, якщо ви знали б інформацію, що розповсюджується, заздалегідь.
Один з прикладів платформи блокчейн, де ви можете отримувати оплату за свої дані, – це Profede. Ця компанія пропонує протокол, де бізнес може шукати талановитих професіоналів, які відповідають їхнім вимогам. І, коли бізнес хоче отримати доступ до особистих даних когось, це саме професіонал, а не посередник, який отримує винагороду.
Відмова від відповідальності. CryptoAcademy не підтримує жодного контенту або продукту на цій сторінці. Хоча ми прагнемо надати вам усю важливу інформацію, яку ми могли отримати, читачі повинні самостійно провести власне дослідження, перш ніж приймати будь-які дії, пов’язані з компанією, та нести повну відповідальність за свої рішення, ця стаття не може бути вважатися інвестиційною порадою.
Скільки я можу заробити… і як мені заплатять?
У багатьох випадках це залежатиме від вас.
Деякі платформи на основі блокчейн дозволять вам встановити ціну, яку інші повинні будуть заплатити, щоб побачити ваші особисті дані. Однак варто пам’ятати, що ця інформація буде цінною лише в тому випадку, якщо вона не легка для доступу на вашому веб-сайті чи десь в інтернеті.
Ви можете отримати оплату в токенах, які потім можна буде використовувати для купівлі інших послуг на тій же платформі або конвертувати в інші криптовалюти та фіатні валюти.
В інших випадках ви можете отримати винагороду іншими способами. Наприклад, дозволивши доступ до своїх особистих даних, ви можете отримати кешбек або щедрі знижки при покупках в Інтернеті.
Як це працюватиме?
Це залежатиме від типу особистих даних, які ви готові продати, і типу бізнесу, який їх хоче придбати.
Наприклад, ви могли б згрупувати свої профілі в соціальних мережах на блокчейн-платформі обміну даними і підписатися на схему, де ви отримуєте винагороду, коли ця інформація ділиться з компаніями.
В інших випадках, таких як професійна мережа або ринок фрілансерів, бізнес шукав би масиви даних для профілів, які відповідають їхнім вимогам – а потім оплачував би збір через смарт-контракт.
Чи можу я отримати прибуток з даних, які я надаю соціальним мережам?
Блокчейн має потенціал надати громадськості більший контроль над своїми особистими даними і допомогти їм заробити гроші, коли їх інформація використовується.
Використовуючи децентралізовані системи, люди мають можливість вирішити, хто може отримати їхню інформацію, і скільки вона варта.
Цей обмін даними зазвичай буде полегнений компанією, що керує блокчейн-платформою, і в багатьох випадках вони братимуть лише невелику комісію в кінці кожної угоди.
Чи є мої дані цінними для них?
Для певних компаній, таких як Google, LinkedIn і Facebook, ваші особисті дані є надзвичайно цінними.
Реклама представляє значну частину їх річних доходів, і обидві компанії стали велетнями в цьому секторі. Хоча багато їхніх послуг безкоштовні на момент використання, ціна полягає в тому, що дані, витягнуті з ваших онлайн-звичок, можуть використовуватися для залучення рекламодавців.
Проте ваші особисті дані можуть бути прибутковими й іншими способами. Наприклад, якщо ви успішний професіонал, який зареєструвався на сайті з пошуку роботи, ця компанія може змусити інших користувачів сплачувати за доступ до ваших контактних даних та вашого повного профілю.
Що роблять соціальні медіа-компанії з моїми даними?
Це залежить від їхньої політики використання даних та конфіденційності. На щастя, багато компаній починають усвідомлювати, що їм необхідно ставати більш прозорими.
До цього часу від користувачів найбільших соціальних мереж вимагалось читати тисячі слів, щоб зрозуміти, як використовуються їхні дані. І, давайте будемо чесними, ми не завжди читаємо умови, з якими погоджуємося.
Наприклад, якщо ви запитаєте про можливість завантажити всі дані, які Facebook має про вас, ймовірно, це включатиме вашу повну історію повідомлень і повний список контактів з мобільного телефону. Пункти, які відображаються у вашій стрічці новин, часто ґрунтуються на речах, які ви лайкали і коментували в минулому.
Залишаючи вхід до соціальної мережі, вона може бачити практично всі інші сайти, які ви відвідуєте, і ця інформація іноді використовується для показу реклами, яка може вас зацікавити. Деякі компанії також агрегують ваші дані, щоб рекламодавці могли досягати дуже специфічних демографічних груп, таких як чоловік 30-ти років, який живе в Нью-Йорку, має собаку і любить бургери.
Громадська обізнаність про використання приватних даних соціальними мережами зросла через нещодавній скандал із Facebook. Cambridge Analytica, компанія з аналізу даних, нібито зібрала особисті дані з принаймні 50 млн профілів Facebook без згоди, розробивши алгоритм, що орієнтувався на виборців під час виборів у США.
Що таке особисті дані?
Особисті дані іноді важко визначити, але на найосновнішому рівні – це інформація, яка може ідентифікувати людину або безпосередньо, або опосередковано.
Одним з найбільш значущих законів, що регулюють конфіденційність, є Загальний регламент про захист даних, який набирає чинності в Європейському Союзі 25 травня.
Згідно з Європейською комісією, прикладами ваших особистих даних є ваше ім’я, місце проживання, адреса електронної пошти, записи про місцезнаходження, зібрані вашим мобільним телефоном, ваша IP-адреса та медична історія.
Навіть якщо ваші дані пройшли через процес анонімізації, це все ще вважається особистими даними, якщо псевдоніми або шифрування, що використовуються, можуть все ще призвести до вашої ідентифікації.