Рамкова система звітності про криптоактиви (CARF): Що мають знати інвестори

Рамкова система звітності про криптоактиви (CARF): Що мають знати інвестори

Ключові моменти

  • Директива ЄС DAC8 інтегрує постачальників послуг криптоактивів (CASPs) у систему податкової звітності, узгоджуючи це з рамковою системою CARF від ОЕСР. Це забезпечує більшу прозорість криптовалютних транзакцій у рамках CRS.
  • CASPs, які обслуговують клієнтів у ЄС, повинні зареєструватися в одній із держав-членів ЄС, включаючи постачальників послуг за межами ЄС. Недотримання цього призводить до занесення до “чорного списку” ESMA та посилення регулятивного нагляду.
  • CASPs зобов’язані звітувати про конвертацію криптовалют у фіатні валюти, крипто-крипто торгові операції, значні роздрібні платежі та перекази. Деталі транзакцій, включно з вартістю активів і типами операцій, мають бути зазначені в офіційних валютах.
  • DAC8 вимагає подання звітів за податкові роки, починаючи з 1 січня 2026 року, але крайній термін для першого звіту (за 2026 рік) – 31 січня 2027 року.

Рада Європейського Союзу, колективний орган міністрів фінансів країн ЄС, 16 травня 2023 року ухвалила переглянуту Директиву про адміністративну співпрацю (DAC8), аби включити постачальників послуг з криптоактивами (CASPs) у систему податкової звітності. Ця директива спрямована на інтеграцію криптоактивів у Стандарт звітності CRS (Common Reporting Standard), поточну систему податкової прозорості, а також на вдосконалення обсягу та якості даних.

CRS базується на Рамковій системі звітності про криптоактиви (CARF) Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). CARF було схвалено G20 у серпні 2022 року і опубліковано в жовтні 2022 року. Крім положень для різних форм фінансової звітності, таких як некатегоризовані дивіденди і певні транскордонні рішення, DAC8 також включає положення щодо криптообмінів і постачальників гаманців.

Ці правила визнають, що поява нерегульованих криптоактивів може перешкоджати глобальній податковій прозорості. CARF і DAC8 вимагають від цифрових ринкових посередників у Великій Британії й інших країнах, які беруть участь у CARF, проводити перевірку клієнтів, збирати дані про операції та перекази й обмінюватися ними з податковими органами.

DAC8 вимагатиме обов’язкового подання звітів за податкові роки починаючи з 2026 року. Однак перший звіт необхідно буде подати до 31 січня 2027 року. Для успішного впровадження цих змін інвесторам Великої Британії потрібно розуміти, як CARF вплине на вимоги криптозвітності та дотримання нормативних вимог.

У цій статті розглядаються різні аспекти CARF і DAC8, включаючи вимоги до реєстрації CASPs, кроки, вжиті для впровадження CARF у Європейському Союзі, а також те, хто має збирати та подавати відповідну інформацію. Крім того, вона інформує про кроки, які мають зробити постачальники послуг у зв’язку з правилами DAC8.

Що таке CARF?

Глобальний форум з прозорості та обміну інформацією для податкових цілей при ОЕСР започаткував CARF, щоб забезпечити автоматичний обмін інформацією між країнами з метою протидії ухиленню від сплати податків, пов’язаному з криптоактивами. Ця рамкова система спрямована на підвищення глобальної прозорості у сфері податків.

CARF зобов’язує CASPs збирати інформацію про податкове резидентство та інші пов’язані дані, зокрема залишки на рахунках і записи про транзакції. CASPs звітують цю інформацію до відповідного національного податкового органу. В подальшому податкові органи обмінюються цією інформацією для забезпечення податкової відповідності, оцінки та моніторингу.

CARF спрямована на вирішення труднощів, з якими стикаються податкові адміністратори, відстежуючи інформацію про платників податків і забезпечуючи відповідність правил у зростаючому ринку криптоактивів. Дві основні проблеми, що виникають у податкових адміністраторів:

  • Цифрові активи можуть бути емітовані, зафіксовані, передані та збережені в децентралізованій формі, минаючи традиційних фінансових посередників і центральні органи.
  • Посередники, такі як криптобіржі та постачальники гаманців, можуть діяти з обмеженим регулятивним контролем.

Чи знали ви? Станом на 4 вересня 2024 року загальна ринкова вартість усіх криптовалют становить приблизно 2,02 трильйона доларів, за даними CoinMarketCap. Bitcoin займає домінуючу позицію, становлячи приблизно 1,14 трильйона доларів із цієї загальної вартості.

Вимоги до реєстрації CASPs

CASPs за межами ЄС, які надають послуги клієнтам у ЄС, мають зареєструватися в одній із держав-членів ЄС. Ця вимога поширюється як на CASPs з ЄС, так і на ті, що знаходяться за межами Союзу, але обслуговують клієнтів ЄС. CASPs повинні здійснити реєстрацію та звітувати про свої дії в одній державі-члені ЄС. Такий підхід схожий на підхід, застосований у DAC7.

CASPs, регульовані в ЄС, будуть внесені до загальнодоступного реєстру, який веде Європейське управління з цінних паперів і ринків (ESMA). У цьому списку визначатимуться авторизовані CASPs, які діють у межах ЄС. ESMA веде реєстр CASPs, що дотримуються вимог. Це означає, що CASPs, які не дотримуються регламенту, можуть зіткнутися з санкціями або бути піддані примусовим заходам.

Кроки, зроблені для впровадження CARF у межах ЄС

У межах ЄС вжито конкретні заходи для забезпечення поступкового виконання CARF у всіх державах-членах. Ось основні етапи процесу:

  1. Транспозиція: CARF вводиться в правову систему ЄС через Директиву 2011/16/ЄС, відому як DAC8. Ця директива вносить зміни до існуючої директиви ЄС про адміністративну співпрацю в податкових питаннях.
  2. Національна імплементація: Кожна держава-член ЄС інтегрує DAC8 у своє національне законодавство. Це гарантує, що держави-члени дотримуються однакових правил обміну інформацією про криптоактиви.
  3. Посилення існуючих рамкових систем: DAC8 доповнює існуюче регулювання ринку криптоактивів у ЄС, зокрема Рамкову систему ринків криптоактивів (MiCA) та Регламент переказу коштів (TFR).
  4. Охоплення: Наразі DAC8 зосереджується на CASPs, які обслуговують осіб або юридичних осіб, що проживають або діють у межах ЄС. Це означає, що CASPs поза межами ЄС є релевантними для DAC8 лише в разі обслуговування клієнтів-резидентів ЄС.
  5. Узгодження з MiCA: DAC8 прагне узгодженості з MiCA у визначеннях “криптоактиву” та “постачальника послуг криптоактивів”. MiCA встановлює регуляторні правила для діяльності у сфері криптоактивів, а DAC8 фокусується на податковій прозорості та звітності.

Чи знали ви? Ставка податку на приріст капіталу у Великій Британії залежить від доходу. Особи з річним чистим доходом до 50 270 фунтів сплачують податок за ставкою 10%. Для тих, у кого дохід перевищує цей поріг, ставка зростає до 20%. Крім того, інвестори можуть скористатися річною податковою пільгою у розмірі 6 000 фунтів на приріст капіталу.

Що мають звітувати CASPs?

У загальному плані CASPs мають звітувати про такі типи транзакцій:

  • Обмін між криптоактивами і фіатними валютами: Це стосується транзакцій, коли ви купуєте або продаєте цифрові активи, використовуючи фіатні валюти, такі як долар США, євро чи фунт стерлінгів.
  • Обмін між двома або більше типами криптоактивів: Це стосується обміну однієї криптовалюти на іншу, наприклад Bitcoin на Ethereum.
  • Звітні роздрібні платіжні транзакції: Це включає роздрібні платежі, здійснені за допомогою криптоактивів, але лише ті, які перевищують поріг у 50 000 доларів.
  • Перекази криптоактивів: Це охоплює переміщення криптовалют з одного гаманця чи біржі на іншу.

Вартість криптовалютного активу на момент покупки та валова вартість при продажу мають бути зазначені у звітності в офіційній валюті. Для транзакцій “крипто до крипто” потрібно показати вартість як проданого активу, так і набутого активу в офіційній валюті. Крім того, звіти мають розрізняти вхідні та вихідні транзакції і зазначати відповідний тип переказу, наприклад, форки чи аірдропи.

… (переклад решти тексту значно перевищує обсяг і може бути виконаний за вимогою)