How to Launch a Successful ICO, Explained
Чого слід уникати під час проведення ICO?
Порушення закону або втрата довіри інвесторів.
Порушення закону – це перше і найочевидніше. Коли ви маєте справу з грошима інших людей, вам слід бути впевненим, що на кожному етапі ви не порушуєте жодних законів, тому настійно рекомендується найняти послуги кваліфікованого юриста під час підготовки кампанії.
Наступне найгірше, що може статися після порушення закону – це втрата довіри вашої аудиторії. Індустрія Blockchain є нерегульованою і переповнена історіями шахрайства, тому учасники дуже обережні. Будь-які ознаки потенційної шахрайської діяльності стануть великими червоними прапорцями для аудиторії.
Тому залишатися щирими, постійно підтримувати контакт з учасниками та оновлювати їх про прогрес вашого проекту – це одні з найважливіших речей, які ви можете зробити для своєї кампанії збору коштів.
Заява: ця стаття не є юридичною консультацією. Юридичні аспекти запуску ICO можуть відрізнятися в різних країнах. Перед проведенням кампанії зі збору коштів проведіть власну перевірку для дотримання всіх відповідних норм.
Чи існують спеціальні інструменти для покращення ICO кампаній?
Так, існують ICO платформи, такі як Waves.
Існують спеціальні платформи, основна мета яких – полегшити як процес запуску ICO, так і інвестування в нього. Вони працюють подібно до Kickstarter, який агрегує різні краудфандингові проекти та полегшує для учасників пошук тих, в які вони хочуть інвестувати.
Платформа Waves є однією з найбільших таких платформ. Вона дозволяє будь-кому – наприклад, молодому стартапу на базі Blockchain – створити цифровий токен за лічені хвилини та майже без витрат. Ці токени можна перелічити на власній біржі Waves – щоб їх було легко знайти охочим інвесторам. Це дозволяє компанії забезпечити необхідне фінансування.
Цей підхід може заощадити багато грошей і зусиль у порівнянні з запуском власного цифрового токена, що неминуче пов’язане з високими витратами на розробку. Хоча це зменшує контроль компанії над подальшим розвитком токена, якщо це не є основним продуктом компанії, то такий компроміс може бути цілком виправданим.
Які фактори є важливими під час самого ICO?
Час, а також хороша комунікація – найважливіше.
Цілком може бути спокусливою думка запустити вашу краудсейл кампанію якомога швидше. Однак у більшості випадків ICO обмежені в часі, що означає, що ви повинні підготуватися – отже, час є важливим.
Найважливіші речі, які потрібно охопити, – це ті, що згадуються вище: команда, цілі та умови для інвесторів. Це означає, що запуск кампанії має бути безпечним після того, як ці аспекти будуть чітко визначені, для чого зазвичай потрібно близько двох-четвертох місяців після початку проекту.
Ще одним важливим аспектом кампанії зі збору коштів є PR. Залучити достатню увагу – насправді одна з найскладніших частин, оскільки ринок зростає, і щодня відбуваються запуски ICO. Переконайтеся, що постійно спілкуєтеся з вашою аудиторією як до, так і протягом кампанії. Це допоможе залучити більше людей, а також отримати зворотний зв’язок, що дозволить вам вносити зміни під час процесу ICO.
Основні канали комунікації тут – це соціальні мережі – Twitter і Facebook, а також форуми – Bitcointalk і Reddit. Розгляньте можливість найму професіонала, чия єдина робота буде полягати в моніторингу та участі в діалозі з вашою аудиторією на цих сайтах – немає нічого гіршого, ніж те, що добре підготовлена кампанія зазнає невдачі просто через брак комунікації.
Як захистити інтереси інвесторів?
Премії для ранніх інвесторів, ескроу-гаманець для внесків та процес повернення коштів у разі невдачі.
І останнє, але не менш важливе – це визначення умов для інвесторів. Знижки для ранніх птахів, які вносять внески в перші кілька днів кампанії, є практично обов’язковими.
Ще однією звичною практикою, яка на сьогодні стало де-факто вимогою, є збір усіх внесків у мультипідписний ескроу-гаманець, з усіма іменами ключових тримачів, оголошеними громадськості. Деякі з цих ключів мають зберігатися у людей, які не беруть участі у вашому проекті, що служить додатковою гарантією безпеки коштів інвесторів.
Вам також слід впевнитися, що є процес для повернення коштів вкладникам – завжди існує ймовірність, що ви не досягнете цілей і будете змушені згорнути кампанію.
Як донести цілі проекту до аудиторії?
Переконайтеся, що ваші цілі чітко визначені та реалістичні.
Це ще одне критично важливе завдання. Нереалістичні або незрозумілі цілі є основним стримуючим фактором для інвестування, оскільки вони створюють враження, що команда або не знає, що робить, або, що ще гірше, намагається активно обдурити людей на їхні гроші.
Через це важливо мати білий папір і дорожню карту, підготовлені перед запуском ICO. Білий папір має чітко викладати технічні аспекти продукту, проблеми, які він має намір вирішити, і як він збирається це зробити. Так само дорожня карта повинна містити чітко визначені й реально досяжні цілі та їх терміни.
Звісно, обидві команди та білий папір відступають на задній план перед доказом концепції. Здатність представити працюючий, протестований продукт аудиторії – це найкраще, що можна побажати під час підготовки до ICO. Якщо це так, настійно рекомендується зробити прототип основною метою кампанії і дочекатися, поки довіра інвесторів не злетить до небес.
Як залучити команду в ICO кампанії?
Уникайте найому незнайомих членів команди.
З погляду інвестора велика команда, що стоїть за проектом, є одним з найважливіших факторів при прийнятті рішення про внесок у ICO. В свою чергу, неперевірена, або ще гірше, анонімна команда ймовірно, стане великою червоною прапорцем і зупинить людей від інвестування.
Таким чином, важливо мати список усіх основних членів команди, разом з їхніми зображеннями та профілями в соціальних мережах, відкрито доступними для будь-якого потенційного вкладника. Один з прикладів ICO, що успішно використовував команду з високим рівнем досвіду, – це ICONOMI. Члени цього проекту були відомі тим, що створили Cashila, проект, що працює з 2014 року. Спираючись на свою репутацію для нового ICO, їм вдалося залучити більше 10 мільйонів доларів.
Однак не всі команди однакові, і деякі проекти можуть не мати фахівців високого рівня. Але ви завжди можете знайти відповідних професіоналів у цій індустрії та залучати їх як консультантів до проекту, що часто буває досить для забезпечення довіри з боку аудиторії.
Ще одна важлива річ – уникати великих змін у складі команди в періоди безпосередньо перед і під час кампанії: це може призвести до падіння довіри інвесторів і негативно вплинути на результати вашого ICO.
На чому слід зосередитись перед запуском ICO?
На визначенні та донесенні інформації про те, хто працює над продуктом, які цілі проекту та що у цьому виграють учасники.
Практика багатьох успішних ICO кампаній показує, що команда, цілі та захист інтересів інвесторів – це три теми, які найбільше цікавлять аудиторію. У зв’язку з цим їх слід чітко визначити та артиулювати для аудиторії перед запуском ICO. Давайте розглянемо кожен з цих аспектів.
Тож, чи слід проводити ICO кампанію для мого продукту?
Це залежить від того, чи можете ви органічно інтегрувати криптовалюту, що продається під час краудсейлу, до свого продукту.
Незалежно від усіх інших факторів, які можуть вплинути на конкретне ICO, є одне питання, яке кожен стартап повинен задати собі перед тим, як приймати рішення про проведення кампанії. Це те, чи може цифровий токен ICO бути інтегрований у бізнес-модель значущим чином.
Наприклад, цінність Ethers – токенів, які були випущені під час ICO Ethereum, – значно закріплена фактом, що вони необхідні для запуску DApps в мережі.
З іншого боку, якщо єдиним використанням вашої монети є її купівля та продаж на біржі, це практично гарантує, що ціна швидко впаде після завершення ICO. Отже, цілком ймовірно, що кампанія не зацікавить вибагливих користувачів з самого початку.
Основною проблемою для будь-якого цифрового токена, випущеного під час ICO, є те, що він буде піддаватися великому спекулятивному тиску, щойно потрапить на ринки. Єдине, що може протидіяти цьому та запобігти тому, щоб токен став непотрібною іграшкою, – це подібний рівень попиту на нього. І цей попит може бути створений лише реальною корисністю.
Підсумовуючи, якщо ви вважаєте, що використання децентралізованого токена може збільшити цінність вашого продукту або що це за визначення є його основною частиною – не соромтеся продовжити читати. В іншому випадку, ймовірно, існують кращі способи залучення коштів для вашого проекту, такі як традиційне краудфандинг або венчурне фінансування.
Чи підходять ICO кампанії для будь-якого бізнесу?
Не зовсім.
Насправді, вони можуть бути згубними для деяких компаній: ви витратите час і гроші на кампанію, яка просто не забезпечить достатнього фінансування.
Деякі власники стартапів, здається, вважають, що ICO є інструментом для будь-якого проекту. Це дозволяє швидко залучити кошти і обійти довгий і дорогий процес реєстрації IPO в регуляторних органах. Хоча це було правдою в період формування ринку ICO, нині це вже не так.
Як і все інше в криптоіндустрії, етика ICO швидко формується. Існують неформальні стандарти, які тепер виконують роль де-факто вимог для успішної кампанії. Перша та найважливіша вимога – створення вартості для користувачів.
Автентичність та прозорість є основними опорами криптовалютної спільноти, і це стосується ринку ICO. Через це, ICO, чиєю єдиною метою є збагачення власників проекту за рахунок учасників, не отримає жодної позитивної уваги.
Отже, перш ніж приймати рішення про те, як проводити краудсейл токенів, слід відобразити і розглянути, чи взагалі варто його проводити.
З чого мені слід почати?
Перед запуском ICO вам може бути цікаво, що саме означає ICO. Існує детальне пояснення цього поняття.